تصفیه آب چاه برای کشاورزی

تصفیه آب چاه برای کشاورزی

دستگاه تصفیه آب کشاورزی ، دستگاهی است جهت تصفیه آب چاه و یا آب دریا برای آبیاری زمین­ های کشاورزی، باغ ها، گلخانه ها و …

تصفیه آب چاه برای کشاورزی
تصفیه آب چاه برای کشاورزی

تصفیه آب چاه برای کشاورزی

میزان و کیفیت آب مصرفی در کشاورزی و اصلاح گیاهان بسیار مهم و ضروری است. کیفیت آب نقش به سزایی در فرآیند فتوسنتز نباتات دارد و اگر آب از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، املاح موجود در آب منافذ ریز گیاهان را پوشانده و به تدریج باعث کاهش رشد، میوه دهی و گل دهی گیاه می شود و در آخر باعث خشک شدن محصول می شود. تبدیل می شود

با کم شدن ذخایر و منابع آب شیرین و کم شدن سطح آب زیرزمینی و همچنین افزایش شوری آب، کیفیت آب چاه و آب موجود به تدریج کاهش یافته است.

این امر باعث کاهش شدید تولیدات و کیفیت محصولات گلخانه ای و کشاورزی شده است.

کیفیت آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان و محصولات کشاورزی

آب مورد نیاز هر یک از محصولات کشاورزی ، محصولات گلخانه ای، باغات پسته، کشت توت فرنگی و … باید از نظر کیفیت آب دارای مواد جامد محلول  (TDS)  کمتر از 500PPM باشد.

همچنین غلظت کربنات، بی کربنات و سدیم باید بسیار کم بوده و حاوی هیچ گونه عناصر سمی مانند کلر و برم نباشد.

به عنوان مثال، برای پرورش توت فرنگی، شاخص املاح آب باید کمتر از 400 PPM باشد. همچنین برای آبیاری باغ پسته باید یون کلر و یون بور صفر و قلیائیت آب کم باشد.

استفاده از آب چاه با خاصیت قلیایی بالا یکی از مهمترین دلایل کاهش کیفیت و کمیت تولید پسته در  کرمان است.

همچنین کیفیت آب در محصولاتی که به روش آبیاری قطره ای آبیاری می شوند بسیار مهم است. آب کم کیفیت و املاح زیاد باعث می شود قطره چکان ها و ابزار آبیاری منافذشان بسته شود.

جدول کیفیت آب مورد نیاز محصولات کشاورزی و گلخانه ای

محتویات واحد خطر
پایین متوسط بالا
مواد آلی BOD (Mg/L) <40 1000- 40 >1000
ازت کل (Mg/L) <30 100- 30 >100
فسفر کل (Mg/L) <10 20- 10 >20
قلیائیت (کربنات کلسیم) (Mg/L) <200 500- 200 >500
کل نمکهای محلول TDS (Mg/L) <500 2000- 500 >2000
نسبت جذب سدیم (SAR) (Mg/L) <3 9- 3 >9
کلر (Mg/L) <150 350- 150 >350
بر (Mg/L) <0.5 3-0.5 >3
PH تغییرات معمولی 5/8- 5/6

تاثیر دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس بر کیفیت و کمیت محصولات

دستگاه تصفیه آب چاه برای کشاورزی  با تامین آب با کیفیت محصولات باعث افزایش کیفیت و افزایش عملکرد می شود، همچنین استفاده از آب مرغوب برای آبیاری باعث خشک نشدن ریشه و کاهش عملکرد به دلیل خشک شدن میوه و برگ می شود. درختان. به طوری که میانگین هزینه دستگاه تصفیه آب خریداری شده در کمتر از یک سال جبران می شود.

به عنوان مثال در باغ پسته، دستگاه آب شیرین کن تولید را 20 درصد افزایش می دهد و کیفیت محصول را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

راه حل این موضوع

💥تصفیه کده آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تصفیه آب و ابزار مصرفی مربوطه میباشد. که با سابقه نزدیک به یک دهه فعالیت و ساخت دستگاه های متعدد تصفیه آب کشاورزی در شهرهای مختلف کشور عزیزمان آمادگی خود را جهت طراحی، ساخت و اجرای دستگاه های تصفیه آب کشاورزی اعلام می دارد.

لطفا جهت اطلاع از مشخصات و لیست قیمت دستگاه های تصفیه آب برای کشاورزی (شیرین کن آب کشاورزی) با واحد فروش تصفیه کده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید